Adil Katılım Bankası A.Ş. (“Adil Katılım”) tarafından ziyaretçilerin kişisel verilerinin 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’na (“KVKK”), ikincil düzenlemelere ve Kişisel Verileri Koruma Kurulu (“Kurul”) kararlarına uygun olarak işlenmesi ve korunması için azami hassasiyet gösterilmektedir.
İşbu Öneri, İstek, Şikayet ve Teşekkür Süreçleri Kapsamında Kişisel Verilerin İşlenmesine Yönelik Aydınlatma Metni (“Aydınlatma Metni”), Adil Katılım tarafından yönetilen www.adilkatilim.com.tr internet sitesi (‘’İnternet Sitesi’’) üzerinde yer alan Müşteri Memnuniyet Formu aracılığıyla Adil Katılım ile iletişime geçmeniz halinde Adil Katılım’ın veri sorumlusu sıfatıyla kişisel verilerinizi nasıl işlediğine dair sizleri bilgilendirmek amacıyla hazırlanmıştır.
Kişisel verilerinizin korunmasına yönelik aldığımız tedbirler ve kişisel verileri işlerken uyum sağladığımız kurallar hakkında detaylı bilgi için ayrıca İnternet Sitesi’nde yer alan Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası ile Çerez Politikası’nı inceleyebilirsiniz.
Adil Katılım Hangi Kişisel Verilerinizi İşler?
İnternet Sitesi üzerinde yer alan Müşteri Memnuniyet Formu aracılığıyla Adil Katılım’a ulaşmanız halinde aşağıdaki kişisel verileriniz işlenmektedir.
| Kimlik Bilgileri | Ad-soyad, T.C. kimlik numarası |
| İletişim Bilgileri | E-posta adresi, cep telefonu numarası |
| Öneri, İstek, Şikayet, Teşekkür ve Diğer Bilgiler | Adil Katılım’a ilettiğiniz öneri, istek, şikayet, teşekkür başvurularınızın içeriği ve Müşteri Memnuniyet Formu’nda paylaştığınız diğer bilgileriniz |
Adil Katılım’a ileteceğiniz öneri, istek, şikayet, teşekkür başvurularınızın içeriğinde ve diğer bilgilerinizde özel nitelikli kişisel verilerinize yer vermemenizi rica ederiz. Özel nitelikli kişisel veriler arasında ırk, etnik köken, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep veya diğer inançlar, kılık ve kıyafet, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlık bilgileri, cinsel hayat bilgileri, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleri, biyometrik ve genetik veriler yer almaktadır.
Adil Katılım Kişisel Verilerinizi Hangi Yöntemlerle, Amaçlarla ve Hukuki Sebeplere Dayanarak İşler?
İnternet Sitesi üzerinde yer alan Müşteri Memnuniyet Formu’nun doldurulması yöntemi ile elde edilen kişisel verileriniz, KVKK’nın 5. maddesinde belirtilen hukuki sebeplere dayanılarak, amaçla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü olarak işlenmektedir. Bu hukuki sebeplerden en az biri bulunmadığında ise, kişisel verileriniz açık rızanızı sağlamış olmanız durumunda işlenmektedir.
Kişisel verilerinizi işleme amaçlarımız ve dayandığımız hukuki sebepler:
| Süreçte İşlenen Kişisel Verileriniz | Kişisel Veri İşleme Amacı | Dayanılan Hukuki Sebepler |
| Kimlik Bilgileri, İletişim Bilgileri, Öneri, İstek, Şikayet, Teşekkür ve Diğer Bilgiler | Adil Katılım’a iletmek istediğiniz öneri, istek, şikayet, teşekkür başvurularının içeriğinin Müşteri Memnuniyet Formu üzerinden kayıt altına alınması, incelenmesi, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması | Kişisel veri işlemenin meşru menfaatlerimiz için zorunlu olması (KVKK md. 5/2-f) |
Kişisel Verileriniz Hangi Üçüncü Kişilere Aktarılır?
Kişisel verileriniz, KVKK’ya uygun olarak, amaçla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü şekilde aşağıdaki hallerde yurt içindeki üçüncü kişilere aktarılmaktadır:
| Aktarılan Kişisel Verileriniz | Aktarımın Amacı | Alıcı Grubu | Dayanılan Hukuki Sebepler |
|---|---|---|---|
| Kimlik Bilgileri, İletişim Bilgileri, Öneri, İstek, Şikayet, Teşekkür ve Diğer Bilgiler | Hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi, müşteri memnuniyeti kapsamında öneri, istek, şikayet, teşekkür başvurularının içeriğinin kayıt altına alınması, incelenmesi ve sonuçlandırılması, yetkili kişi, kurum ya da kuruluşlara bilgi verilmesi, hukuki süreçlerin yürütülmesi ve faaliyetlerimizin mevzuata uygun olarak yürütülmesi | Yetkili Kişi, Kurum ve/veya Kuruluşlar, | Kişisel veri işlemenin, kanunlarda açıkça öngörülmesi (KVKK md.5/2-a) Kişisel verilerin hukuki yükümlülüklerimizi yerine getirebilmek için işlenmesi (KVKK md. 5/2-ç) |
| Adil Katılım’ın sunduğu ürün ve hizmetlerle ilgili olarak altyapı ve bilişim hizmeti sağlayanlar dahil tedarikçilerimizden destek alınması, iş ortaklarımız ve tedarikçilerimizle ilişkilerin yönetilmesi | Yurt İçindeki İş Ortakları & Tedarikçiler | Kişisel veri işlemenin meşru menfaatlerimiz için zorunlu olması (KVKK md. 5/2-f) |
Kişisel Verilerinizle İlgili Haklarınız Nelerdir?
KVKK’nın 11. maddesi uyarınca aşağıdaki haklara sahipsiniz:
- Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğrenme,
- Kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
- Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
- Kişisel verilerinizin yurt içinde veya yurt dışında aktarıldığı 3. kişileri bilme,
- Kişisel verileriniz eksik veya yanlış işlenmişse bunların düzeltilmesini isteme,
- KVKK’nın 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme,
- Kişisel verilerinizin KVKK’nın 7. maddesi kapsamında silinmesi veya yok edilmesi ve kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde bunların düzeltilmesine ilişkin taleplerinizin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
- Kişisel verilerinizin münhasıran otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
- Kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme.
Kişisel Verilerinizle İlgili Haklarınızı Nasıl Kullanabilirsiniz?
KVKK’nın 11. maddesinde düzenlenen haklarınızı kullanmak için talebinizi içeren başvurunuzu aşağıdaki yöntemlerden birini kullanarak Adil Katılım’a iletebilirsiniz:
- Sistemlerimizde kayıtlı e-posta adresinizi kullanarak kisiselveriler@adilkatilim.com.tr adresine gönderebilirsiniz.
- Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) hesabından adilkatilim@hs03.kep.tr adresine güvenli elektronik imza aracılığıyla gönderebilirsiniz.
- Yazılı başvurularınızı kimliğinizi tevsik edici belgeleri de ekleyerek Finanskent Mah. Finans Cad. No: 46/3 İç Kapı No: 128 Ümraniye, İstanbul posta, iadeli taahhütlü posta yoluyla ya da noter kanalıyla gönderebilirsiniz.
Adil Katılım, başvurularınızı KVKK’nın 13. Maddesi uyarınca en geç 30 (otuz) gün içinde ücretsiz olarak yanıtlayacaktır. Ancak, işlemin maliyet gerektirmesi halinde, Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen tarife uyarınca tarafınızdan ücret talep edilebilir. Talebinizin reddedilmesi halinde, ret nedeni/nedenleri yine en geç 30 (otuz) gün içinde tarafınıza iletilecektir.
İşbu Aydınlatma Metni, değişen şartlara ve hukuki düzenlemelere uyum sağlamak amacıyla güncellenebilecektir.
Adil Katılım tarafından yapılacak güncellemeler İnternet Sitesi üzerinden bildirilecektir.
Güncelleme tarihi: Eylül 2025
Adil Katılım Bankası A.Ş.