Adil Katılım Bankası A.Ş. (“Adil Katılım”) tarafından müşterilerimizin kişisel verilerinin 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’na (“KVKK”), iikincil düzenlemelere ve Kişisel Verileri Koruma Kurulu (“Kurul”) kararlarına uygun olarak işlenmesi ve korunması için azami hassasiyet gösterilmektedir.

İşbu Çağrı Merkezi Kişisel Verileri Aydınlatma Metni (“Aydınlatma Metni”), Adil Katılım’ın size sunduğu ürün ve hizmetlere ilişkin olarak Adil Katılım Çağrı Merkezi ile yaptığınız görüşmeler kapsamında Adil Katılım’ın veri sorumlusu sıfatıyla kişisel verilerinizi nasıl işlediğine dair sizleri bilgilendirmek amacıyla hazırlanmıştır.

Kişisel verilerinizin korunmasına yönelik aldığımız tedbirler ve kişisel verileri işlerken uyum sağladığımız kurallar hakkında detaylı bilgi için ayrıca İnternet Sitesi’nde yer alan Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

Adil Katılım Hangi Kişisel Verilerinizi İşler?

Adil Katılım tarafından Çağrı Merkezi aracılığıyla aşağıdaki kişisel verileriniz işlenmektedir:

Kimlik Bilgileri Ad-soyad, T.C. kimlik numarası, doğum tarihi ve yeri, cinsiyet bilgisi, medeni hali, kimlik tipi, kimlik doğrulama durumu, kimlik belgeleri üzerinde yer alabilecek diğer tüm bilgiler
İletişim Bilgileri Adres (ikametgah adresi, iş yeri adresi), e-posta adresi, cep telefonu numarası, ev telefonu, iş telefonu
Görsel ve İşitsel Kayıtlar Adil Katılım’ın size sunduğu ürün ve hizmetlere ilişkin olarak yaptığınız görüşmelerin ses kayıtları
Müşteri İşlem Bilgileri Talep/şikâyet bilgisi, değerlendirme ve geri bildirimler

Adil Katılım Kişisel Verilerinizi Hangi Yöntemlerle, Amaçlarla ve Hukuki Sebeplere Dayanarak İşler?

Çağrı Merkezi aracılığıyla elde edilen kişisel verileriniz, KVKK’nın 5. maddesinde belirtilen hukuki sebeplere dayanılarak, amaçla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü olarak işlenmektedir. Bu hukuki sebeplerden en az biri bulunmadığında ise, kişisel verileriniz açık rızanızı sağlamış olmanız durumunda işlenmektedir. 

Kişisel verilerinizi işleme amaçlarımız ve dayandığımız hukuki sebepler:

Süreçte İşlenen Kişisel Verileriniz Kişisel Veri İşleme Amacı Dayanılan Hukuki Sebepler
Kimlik Bilgileri,
İletişim Bilgileri,
Görsel ve İşitsel Kayıtlar,
Müşteri İşlem Bilgileri
İş süreçlerinin yürütülmesi, re’sen veya şikayet üzerine iç denetim/iç kontrol/soruşturma/istihbarat faaliyetlerinin planlanması ve/veya icrası, kurumsal iletişim faaliyetlerinin planlanması ve/veya icrası, sözleşme süreçlerinin yürütülmesi, saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi, hukuki işlemlerin takibi ve yürütülmesi, faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi, hukuki talep ve başvurularınızın incelenmesi, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması, olası hukuki uyuşmazlıkların giderilmesi ve bu amaçla yetkili kişi, kurum ve/veya kuruluşlarla bilgi paylaşımında bulunulması Kişisel veri işlemenin, kanunlarda açıkça öngörülmesi (KVKK md.5/2-a)
Kişisel veri işlemenin, Adil Katılım ile aranızdaki sözleşmenin kurulması veya ifası için gerekli olması (KVKK md. 5/2-c)
Kişisel verilerin hukuki yükümlülüklerimizi yerine getirebilmek için işlenmesi (KVKK md. 5/2-ç)
Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması(KVKK md. 5/2-e)
Kimlik Bilgileri,
İletişim Bilgileri,
Görsel ve İşitsel Kayıtlar,
Müşteri İşlem Bilgileri,
Sunulan hizmetler ve verilen siparişlere ilişkin talep ve şikâyetlerinizin; müşteri memnuniyetinin sağlanması ve hizmet kalitesinin iyileştirilmesi amacıyla kayıt altına alınması, Adil Katılım operasyonlarının güvenliğinin ve sürekliliğinin sağlanması, müşteri memnuniyeti çalışmaları kapsamında müşterilerle iletişim kurulması, müşterilere sunulan hizmet ile kampanya ve indirimlerin kötüye kullanılmasının ve dolandırıcılığın tespit edilmesi ve önlenmesi, müşterilerin; yeni hizmet ve ürünler ile ilgili görüş, önerilerinin alınması ve sorun-hata bildirimlerinin alınması İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması. (KVKK md. 5/2-f)

Kişisel Verileriniz Hangi Üçüncü Kişilere Aktarılır?

Kişisel verileriniz, KVKK’ya uygun olarak, amaçla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü şekilde aşağıdaki hallerde yurt içindeki üçüncü kişilere aktarılmaktadır:

Aktarılan Kişisel Verileriniz Aktarımın Amacı Alıcı Grubu Dayanılan Hukuki Sebepler
Kimlik Bilgileri,
İletişim Bilgileri,
Görsel ve İşitsel Kayıtlar,
Müşteri İşlem Bilgileri
Hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi, bu kapsamda yetkili kişi, kurum ve/veya kuruluşlara bilgi verilmesi, faaliyetlerin mevzuata uygun olarak yürütülmesi Yetkili Kişi,
Kurum ve/veya
Kuruluşlar
Kişisel veri işlemenin, kanunlarda açıkça öngörülmesi (KVKK md.5/2-a)
Kişisel verilerin hukuki yükümlülüklerimizi yerine getirebilmek için işlenmesi (KVKK md. 5/2-ç)
Kimlik Bilgileri,
İletişim Bilgileri,
Görsel ve İşitsel Kayıtlar,
Müşteri İşlem Bilgileri
Sunulan ürün ve hizmetlerle ilgili olarak altyapı ve bilişim hizmeti sağlayanlar dahil tedarikçilerden destek alınması, finans ve muhasebe işlerinin yürütülmesi, iş ortakları ve tedarikçilerle ilişkilerin yönetilmesi Yurt İçindeki İş
Ortakları &
Tedarikçiler
İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması. (KVKK md. 5/2-f)

Kişisel Verilerinizle İlgili Haklarınız Nelerdir?

KVKK’nın 11. maddesi uyarınca aşağıdaki haklara sahipsiniz:

  • Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğrenme,
  • Kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
  • Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
  • Kişisel verilerinizin yurt içinde veya yurt dışında aktarıldığı 3. kişileri bilme,
  • Kişisel verileriniz eksik veya yanlış işlenmişse bunların düzeltilmesini isteme,
  • KVKK’nın 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme,
  • Kişisel verilerinizin KVKK’nın 7. maddesi kapsamında silinmesi veya yok edilmesi ve kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde bunların düzeltilmesine ilişkin taleplerinizin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
  • Kişisel verilerinizin münhasıran otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
  • Kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme.

Kişisel Verilerinizle İlgili Haklarınızı Nasıl Kullanabilirsiniz?

KVKK’nın 11. maddesinde düzenlenen haklarınızı kullanmak için talebinizi içeren başvurunuzu aşağıdaki yöntemlerden birini kullanarak Adil Katılım’a iletebilirsiniz:

  • Sistemlerimizde kayıtlı e-posta adresinizi kullanarak kisiselveriler@adilkatilim.com.tr adresine gönderebilirsiniz.
  • Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) hesabından adilkatilim@hs03.kep.tr adresine güvenli elektronik imza aracılığıyla gönderebilirsiniz.
  • Yazılı başvurularınızı kimliğinizi tevsik edici belgeleri de ekleyerek Finanskent Mah. Finans Cad. No: 46/3 İç Kapı No: 128 Ümraniye, İstanbul adresine posta, iadeli taahhütlü posta yoluyla ya da noter kanalıyla gönderebilirsiniz.

Adil Katılım, başvurularınızı KVKK’nın 13. Maddesi uyarınca en geç 30 (otuz) gün içinde ücretsiz olarak yanıtlayacaktır. Ancak, işlemin maliyet gerektirmesi halinde, Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen tarife uyarınca tarafınızdan ücret talep edilebilir. Talebinizin reddedilmesi halinde, ret nedeni/nedenleri yine en geç 30 (otuz) gün içinde tarafınıza iletilecektir.

İşbu Aydınlatma Metni, değişen şartlara ve hukuki düzenlemelere uyum sağlamak amacıyla güncellenebilecektir.

Adil Katılım tarafından yapılacak güncellemeler İnternet Sitesi üzerinden bildirilecektir.

Güncelleme tarihi: Eylül 2025

Adil Katılım Bankası A.Ş.